28 januari 2016

Okej hörrni, jag är såååå glad! Jag har tränat varje dag i snart två veckor, på söndag har det gått två veckor exakt och jag är så nöjd över mig själv. Och jag ska inte säga för mycket nu men jag tror att mitt immunförsvar blivit lite bättre.. Jag är forfarande snuvig 24/7 och på morgonen precis när jag vaknar har jag lite ont i halsen men jag övertalar mig själv att det har med snuvan att göra att det har runnit ner under natten, haha lite äckligt och too much information maybe. Men men! Ni gillar när jag är ärlig och öppen har jag märkt, iallafall dom flesta av er.

Jag lovar ju även er att jag ska blogga oftare och har lovat er videos och endel inlägg men jag har inte tiden. Man brukar säga att man alltid har tid men det beror på vad man prioriterar. Och jag jobbar på tre olika jobb just nu, och ja det måste jag också berätta för er någon dag om vad som hände med mitt andra jobb jag var så lycklig över, har liksom dragit ut på det ganska länge och undvikit era frågor men det var väldigt jobbigt för mig och är väll fortfarande.. Men ni ska få svar på det I promise. Och det här med prioritering så ligger det till såhär just nu: JOBB, TRÄNING, allt annat jag måste fixa, sen bloggen.. Egentligen prioriterar jag träningen mest just nu men mamma blir så arg när jag väljer det framför jobb hehe. Men ville bara uppdatera er lite, nu vet ni hur det ligger till och hursomhelst så mår jag väldigt bra och jag hoppas ni också gör det!♥

IMG_1528large-6

Remember why you started

Hej mina sötnosar! Min blogg har krånglat jätte mycket senaste veckan därför jag ej har uppdaterat någonting. Men jag tänkte iallafall berätta hur det gick med mina små mål förra veckan eftersom ni är flera som är nyfikna på dom.

♥ Inte äta en enda liten godisbit förens fredag eller lördag. JAG KLARADE DET!! På fredagen slank det ner några godisar på eftermiddagen. Så jag är så nöjd att jag klarade det. Föresten så har jag inte ätit en ända godisbit den här veckan heller, men imorgon tänkte jag unna mig någonting gott när det är lördag så jag inte tappar det här, det är viktigt att belöna sig själv. Glöm inte det godingar!!

♥ Försöka stänga av datorn och lägga undan mobilen vid 11 och försöka somna. Den här punkten var lite svårare.. Men innan kvart över 11 varje dag var datorn och mobilen borta, men kunde inte somna förens kl 12 för jag var så pigg och låg och tänkte på massa saker.

♥ Ut och gå minst 3 gånger under veckan i minst 30 min. (Gick 50 min idag, i hög snö med stavar. Rekommenderar!!) Var ute på promenad mån-tors 50 min i hög snö och det var sjukt kallt men jag klarade 4 dagar!

Nu ska jag åka iväg och jobba 16.00-20.30 så det blir ett kort pass. Så får vi se om ni får veta ikväll eller imorgon hur det har gått denna vecka! 😉

large

Träning i snön

Idag har jag jobbat på dagis och ska göra fram till fredag. Är så mysigt och jag älskar verkligen barn, och jag önskar verkligen att mitt immunförsvar blivit bättre nu så jag slipper bli sjuk igen för jag har alldeles för mycket tränings motivation just nu. Tog en lång promenad när jag kom hem, jag gick i snö som var upp till knäna och det var grymt jobbigt. Men så skönt att äntligen få svettas lite!!! Och så här har dagens mat sätt ut:

Frukost: Chiapudding gjord på havre dryck. Toppat med vaniljkvarg och varma hallon.

Mellanmål: En banan.

Lunch: Kycklingsallad (åt dock nästan ingenting på grund av illamående).

Mellanmål: Smoothie gjord på banan, hallon, jordgubbar och havre dryck.

Kvällsmat: Bananpannkakor med vaniljkvarg, frysta hallon och mango.

ooo

 

Veckans mål

Den här veckan har jag satt lite mål som jag MÅSTE klara annars får jag något straff.. Men jag har inte kommit på något bra än, så om ni kommer på något litet straff jag kan få om jag inte klarar mina mål kommentera här nere!! Och varför jag MÅSTE klara dom här målen är för att jag verkligen måste få bort mitt sockerberoende, det är faktiskt sjukt.. Men här kommer dom:

♥ Inte äta en enda liten godisbit förens fredag eller lördag.

♥ Försöka stänga av datorn och lägga undan mobilen vid 11 och försöka somna.

♥ Ut och gå minst 3 gånger under veckan i minst 30 min. (Gick 50 min idag, i hög snö med stavar. Rekommenderar!!)

lollll

Förstår inte hur jag kunde vara missnöjd med mig själv på dom här bilderna.. men hon är på väg tillbaka! 😉

-2 kilo!!!!!

Hallå där! Jag tänker inte skriva någonting som ”Nytt år nya möjligheter”, ”New year, new me”. För ni som känner mig vet att jag sätter alldeles för stora mål och går all in för det till en början och sen skiter det sig. Så i år har jag bestämt mig för att ta en vecka i taget och ha något mål vecka för vecka.

Förra veckan körde jag en detox på sju dagar, så jag blev klar igår. Jag använde mig av den HÄR detox produkten och den smakade faktiskt helt okej. Jag kände att jag ville starta året med en uppfräschning och det fick jag verkligen. Och det bästa av allt är att jag har gått ner två kilo.

Här är dom fördelar och nackdelar som jag kände av min detox mer eller mindre. Men finns såklart en hel del andra men dom får ni söka runt på internet om ni vill se. Det här kände iallafall jag av under mina sju detox dagar.

Fördelar:

♥ Jag har rensat kroppen från gifter och slaggprodukter.

♥ Känner mig mycket piggare och friskare.

♥ Viktminskning eftersom all frukt och grönsaker ökar matsmältningsförmågan.

♥ Jag har sovit mycket bättre.

♥ Slätare och finare hy & friskare hår.

Nackdelar:

♦ Trötthet

♦ Huvudverk

♦ Dålig andedräkt

♦ Massa toalettbesök

♦ Gaser i magen

♦ Finnar

DSC00050

Här finns även lite andra detox produkter som ska vara bra.

klicka på hjärtana för att komma till produkterna.