tomt

Tjennna! Nu kanske ni har undrat vart jag tagit vägen som vanligt och hur det gick med gymkortet och träningen. Och helt ärligt talat så har jag inte tid för bloggen hur mycket jag än vill. Jag vill ju skriva bra inlägg med fina bilder! Men jag har aldrig tid eller ork att ta dom där bilderna. Och gymkortet det struntade jag i, jag vet att jag kommer tycka det är kul på gymmet i en vecka, två MAX. Men det betyder inte att jag inte har tränat!😉 Jag började stenhårt förra veckan och körde igenom hela kroppen med styrke övningar men det slutade med att jag blev sjuk och stannade hemma hela resten av veckan.. Men nu är jag frisk igen och jag har faktiskt börjat lite lagom nu. I måndags körde jag styrka, hela kroppen! I tisdags sprang jag intervaller i 40 min på springbandet här hemma. Och idag har jag vart ute och gått 7 km. Plus att jag gick hem från jobbet både idag och igår vilket är kanske 3 km så det är ju någonting iallafall. Det ända jag har svårt med nu är att få bort mitt sötsug, vet verkligen inte hur jag ska klara det. Jag blir tokig en dag utan godis, det liksom vattnas i munnen efter socker. Hjäääälp mig någon hur blir jag av med det? Ge mig massa tips, älskar att läsa om sånt här!!!

Skärmavbild 2014-11-19 kl. 20.32.24

3 thoughts on “tomt

  1. Här är några tips som brukar funka för mig:
    Så fort du blir sötsugen gå på toa och drick sen ett glas vatten, du brukar det försvinna. Om du ändå fortfarande är sugen på något sött, ät en näve russin eller några dadlar. Nästa tips är att borsta tänderna ganska direkt efter middagen, för då kan du inte stoppa i dig något onyttigt. När man har klarat en dag utan godis blir man faktiskt motiverad att fortsätta! Ett annat tips som kanske låter konstigt är att äta långsamt. Om man tuggar varje tugga 30 ggr och vilar 30 sek mellan varje tugga så kommer man få i sig maten långsammare och inte blir mätt jättesnabbt vilket för mig leder till minskat sötsug. Det sista tipset är att bestämma sig för tex två veckor utan något onyttigt. Man måste bara bestämma ett slutdatum så brukar det gå finfint! Man kan även hitta recept och baka olika kakor med t.ex lönnsirap, honung, dadlar och sötpotatis som sötningsmedel och då kan man ju äta gottis så mycket man vill!

  2. hej, förra året så gjorde jag ett vad med mig själv om att sluta äta godis. det var sjukt svårt. speciellt första veckan var riktigt svår. men jag klarade mig igenom 2 veckor. Även när jag var borta hos folk, även när dom bjöd på godis, tackade jag nej. Det kändes jätteskönt.
    Jag såg även löljigt nog skillnad på mig själv. Var piggare, hade inte suget.
    Men tillslut gav jag upp, pågrund av att alla runt mig satt och fläska i sig godis och onyttigt. Men från att gå ifrån att käka godis nästan hela tiden till att inte äta något, var helt sjukt.

    Så mina tips, som funkade för mig:
    1. ersätt godiset mot; frukt, bär, grönsaker(+dip)
    2. drick vatten när du känner suget ( kan dämpa)
    3. intala dig själv varför du äter godiset (för stunden) , inse vad godiset gör mot dig.

    Ps. godis är inte ”gott”, det är ett beroende. Så när du äter godis är det inte för att du gillar smaken. Det är hjärnan som vill ha det.

    hoppas du finner ”tipsen” något hjälpande. det hjälpte mig ett tag. hej

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *